keskiviikko 13. toukokuuta 2015

Top 5: Surullisimmat kohtaukset

On seuraavan Top-listan aika ja koska oma olotila on ollut hieman matalalentoa, päätin tehdä listan surullisimmista kohtauksista. Olen ottanut tähän klassikot ja jatko-osat ilman Pixaria, koska siitä tulee oma lista jossain vaiheessa.

Aloitetaan

5. Mufasan kuolema ja Simban karkaaminen

Tämä kohtaus on ilmeisesti jättänyt traumoja 90-luvun lapsille, eikä syyttä. Mufasan kuolema on totta kai järkyttävä ja surullinen tapahtuma, mutta vielä enemmän minut saa surulliseksi ahdistus, jota Simba kokee isänsä kuoleman johdosta ja kun hän luulee aiheuttaneensa tämän itse.

 

4. Nalle Puh kaipaa Risto Reipasta

Koko Nalle Puh ystävää etsimässä on minulle itkuherkkää aluetta, mutta etenkin Nalle Puhin laulu "Sä tulet kai taas", saa kyynelkanavat auki toden teolla. Jarmo Koski laulaa sen niin tunteella ja herkkyydellä, että itku tulee kun pelkästään ajattelee asiaa. :( "Olen etsinyt sieltä missä et ole, enkä löydä paikkoja missä olet. Tiedän, että olet jossain missä minä en ole, tuota, missä minä olen? Kunpa olisit täällä auttamassa."


 

3. Stitch on hukassa

Lilolla ja Stitchillä on selittämätön paikka minun sydämessäni. En tiedä miksi se vetoaa minuun niin paljon ja joka kerta kun katson tätä kohtausta itken hysteerisesti. Jokainen, joka on joskus tuntenut olonsa yksinäiseksi, voi samaistua tähän.

 

2. Rayn kuolema 

Tässä kohtauksessa itken sekä ilosta, että surusta. Ray kuolee urhoollisesti ja hänelle järjestetään kauniit hautajaiset muiden tulikärpästen voimin ja lopulta Ray pääsee rakkaan Evangelinensa luokse! 


 

Ennen kuin paljastetaan ykkönen niin tuttuun tapaan pari kunniamainintaa.

Bambin äidin kuolema

Lapsena en oikein ymmärtänyt koko kohtausta, mutta näin aikuisena se aiheuttaa paljon tunteita. 

 

Kääpiöt surevat Lumikkia

Hautajaismainen tunnelma urkuineen kaikkineen ja surevat kääpiöt ja eläimet. Ei siinä muuta tarvita, että minun padot aukeaa!


 

1. Hilma-muori jättää Topi metsään

Tämä on aiheuttanut itselleni eniten traumoja kaikista Disney-elokuvien kohtauksista. Aivan kuin elokuvan tekijät ovat varta vasten halunneet kohtauksen, joka kalvaa katsoja mieltä ja sydäntä vielä pitkään. Surullisinta ikinä missään ja tästä syystä varmasti omista lemmikeistä luopuminen on ollut erityisen vaikeaa!

 

Mitä olitte mieltä ja mitkä kohtaukset ovat teille olleet ne surullisimmat?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti